♥ Sila Tinggalkan Link Anda Disini Ye? Sekian :) ♥

R E S A H


Assalamualaikum orang-orang disana ;)
Ape buat? Skodeng blog aku erh? #UNTUNGLAHKAN.
Okay, sekarang jam dah tepat pukul 3.05 am.
Mata ni belum berakar-akar lagi hah. #means tak ngantok lah 0___0
Boyfriend aku sebok nak tidur, sedangkan aku baru nak manje-manje ngan die malam ni kan.
Isk. Asyik tidur tidur tidur. #merepek sikit jangan marah haa.
Aku bosan terus buka lappy kesayangan ni terus on blog.
Okay nak cerita ni:



Okay, semalam aku mimpi scary tau. MIMPI NGERI! #jeng3 
Aku mimpi yang rumah sewa yang aku bakal duduk semester depan nanti ada hantu.
Entah camane rumah sewa tu boleh masuk dalam mimpi aku kan.
Seriously, rumah tu memang menakotkan =='
Rumah sewa tu dikira rumah banglo dua tingkat la. Ada 16 bilik. #8 atas 8 bawah
Kenapa aku cakap rumah tu menakotkan? Sebab rumah tu penuh dengan sarang labah-labah.
Ada penghuni pun tak kan lah tak bersihkan sarang labah-labah tu kan?
Okay, hanya kerana sarang labah-labah tu la yang membuatkan aku cakap rumah tu menakotkan.
Terok betol aku ni kan :D
Okay maybe itu hanyelah mimpi. Jangan pulak mimpi ni membawa petanda bukan-bukan pasal rumah tu kan. Takotlah :'(




Okay, teruskan membaca :)
Kedua, aku diburu rasa gelisah, resah, pendek kata : HIDUP TAK TENANG.
Dek kerana pelajaran :'(
Semakin dekat tarikh pengumuman keputusan peperiksaan akhir semester aku, semakin aku rasa tak tenang!

First :) 
Takot result kena sekat.
Hanya sebab aku lewat hantar kunci asrama kat warden.
Okay memang salah aku semua tu. Tapi pada hari last hantar kunci tuh kan, aku gila busy.
Habis je exam pukul 2pm, terus aku keluar dewan cari kereta sewa sebab nak mengangkut barang ke rumah sewa.
Kereta sewa pulak dah habis ditempah. Sumpah aku hilang arah ngan barangnye banyak.
Tak lama tuh, papa aku pulak mesej cakap dah nak sampai Dungun sebab nak jemput aku. Aku ni ape lagi kan. Kelam kabut gilalah. Ape tak nye, kalau lambat kang, papa aku pulak yang marah.
Last-last dapat gak cari kereta sewa :) Berangkut lah barang-barang ke rumah sewa kan.
Jam dah pukul 4pm, aku teringat sesuatu. OMAIGOD =='
"ANAK KUNCI ASRAMA TAK DIPULANGKAN LAGI KAT WARDEN"
Sumpah gila kelam kabut drive kereta sewa balek poli.
Sampai je kat pintu pejabat asrama, wah dah tutup. Rasa dah gelap dunia ni. HAHA.
Dua, tiga hari lepas tuh, aku bertolak lagi ke Dungun sebab nak hantar kunci kat warden.
Sampai je kat pejabat, aku kena maki hamun oleh mereka-mereka yang  'low standart' bagi aku.
Kenapa aku cakap camtu? KERANI pejabat je pun tapi mulut bau longkang kalah WARDEN :)
Lantaklah nak cakap apa pun kan, tapii KERANI itu memang kurang ajar bila bercakap.
Tahulah memang salah aku, tapi agak-agaklah. Gaji berapa lah sangat. Lecturer aku yang gaji mencecah RM4000++ (kot lah kan), boleh je cakap beradab dengan student.
Warden-warden kat situ pun semuanya lecturer. Tapi kau setakat kerani pejabat je bajet terer, memang sial lah. Muka dah lah hitam. Nyesal aku tak ludah air liur busuk aku ni kat kau kan. Kalau tak, memang lagi hodoh lah kau tu senah.
Okay dia kata : "Weh bodoh, aku nak sekat jugak result mu ni. Mu doksoh nok nangis lah. Aku sikit pun tak heran. Sape suruh mu hantar kunci lambat. Mok pok mu dok ajor ke suruh mu ikot undang-undang? Mane mok pok mu? Aku nak tengok siket!"
Aku pun blahhh macam tu je. Memang sentaplah. Kalau ye nak sekat result aku pun, go on je lah. Tak payah nak maki aku depan staf-staf laen. Aku pun ade perasaan nokss.

Second :)
Sure lah takot kena carry pape subjek kan.
Dah lah banyak gile aku ponteng kelas dulu.
Bestnye kalau lecturer tersayang nak back up markah aku kan. Hehe
Tapi tu lah yang menghantui aku.
Hari tuh pun aku mimpi aku kena repeat satu subjek untuk exam kali ni.
Ya Allah, jauhilah aku dari sikap gelisah, tenangkanlah hatiku ketika melihat result kali ni.
Sesungguhnya aku hanyalah hambamu yang khilaf lagi lemah :'(



Ohkay bye Wassalam >.< #bila bercerita, mulalah takda mood

No comments:

Post a Comment